Holanďan bezchybne zvládol celé preteky na okruhu Suzuka, kde potvrdil svoje výnimočné jazdecké schopnosti a štvrtýkrát za sebou zdvihol trofej pre víťaza. Pretekári McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, sa museli uspokojiť s druhým a tretím miestom, keď nedokázali vážnejšie ohroziť náskok lídra Red Bullu.
Verstappen prešiel cieľovou čiarou s náskokom 1,4 sekundy pred Norisom, Piastri zaostal za tímovým kolegom o 0,7 sekundy.
Len tesne sa vyhli kolízii
Napriek počiatočným problémom s prevodovkou, na ktoré sa Verstappen sťažoval v úvodných kolách, dokázal holandský majster udržať svoj náskok a postupne ho zvyšovať.
„Mám problémy s preraďovaním na vyššie stupne. Je to naozaj zlé,” hlásil Verstappen do vysielačky v 3. kole.
Kľúčovým momentom pretekov bola zastávka v boxoch v 22. kole, keď Verstappen a Norris prišli na prezutie takmer súčasne. Pri výjazde z boxovej uličky došlo k dramatickej situácii, keď Norris takmer predbehol Verstappena, no obaja sa len tesne vyhli kolízii.
Brit musel zájsť až na okraj trate, aby zabránil kontaktu. Komisári sa po prešetrení incidentu rozhodli neudeliť žiadny trest.
McLaren zvažoval tímovú réžiu v prospech Piastriho, ktorý v závere výrazne zrýchlil a priblížil sa k Norisovi. Austrálčan, ktorý v deň pretekov oslavoval 24. narodeniny, žiadal v 43. kole o možnosť predbehnúť tímového kolegu, aby mohol zaútočiť na Verstappena.
Tím však nakoniec rozhodol ponechať jazdcov na ich pozíciách. Piastri tak premárnil šancu stať sa len tretím jazdcom v histórii F1, po Jamesovi Huntovi a Jeanovi Alesim, ktorý by zvíťazil na svoje narodeniny.
Charles Leclerc s Ferrari finišoval na štvrtom mieste, nasledovaný Georgeom Russellom z Mercedesu. Udalosťou pretekov bol tiež výkon mladého Andreu Kimiho Antonelli. V 32. kole sa dokonca ujal vedenia, keď odďaľoval zastávku v boxoch. Stal sa tak najmladším pretekárom v histórii F1, ktorý viedol veľkú cenu.
Maximalizovali výkon
Lewis Hamilton bol jediný pilot v top 10, ktorému sa podarilo vylepšiť svoju štartovaciu pozíciu, keď z ôsmeho miesta postúpil na konečnú siedmu priečku.
Nedeľňajšie víťazstvo znamená pre Verstappena významný psychologický impulz po náročnom úvode sezóny. Red Bull týmto výsledkom jasne demonštroval, že napriek zlepšeným výkonom McLarenu zostáva silnou konkurenciou v boji o titul.
„Bolo to náročné. Veľmi som na to tlačil, najmä na druhej sade pneumatík. Nezačali sme najlepšie, no v priebehu víkendu sme sa zlepšili a hlavná bola sobotná kvalifikácia. Dôležité je maximalizovať výkon a to sa nám podarilo. Toto miesto pre mňa veľa znamená, myslel som na to v posledných kolách. Bola to pekná spoločná rozlúčka s Hondou,” reagoval víťazný Verstappen.
Lando Norris skončil druhý. „Max mal dobré preteky, neurobil chybu. Rýchlosť bola podobná, preteky dlhé. Neurobili sme pre víťazstvo nič výnimočné, Max si to zaslúžil. Na výjazde z boxov bol vpredu a nemôžem od neho čakať, že mi niečo daruje. Celkovo to bol dobrý víkend, musíme tvrdo pracovať na ďalšom,“ hovoril Norris.
Veľká cena Japonska F1
1. Verstappen (Hol.) Red Bull 1:22:06,983 h
2. Norris (V. Brit.) McLaren +1,423 s
3. Piastri (Aus.) McLaren +2,129
4. Leclerc (Mon.) Ferrari +16,097, 5. Russell (V. Brit.) Mercedes +17,362, 6. Antonelli (Tal.) Mercedes +18,671, 7. Hamilton (V. Brit.) Ferrari +29,182, 8. Hadjar (Fr.) Racing Bulls +37,134, 9. Albon (Thaj.) Williams +40,367, 10. Bearman (V. Brit.) Haas +54,529.
Priebežné poradie MS: 1. Norris 62 b, 2. Verstappen 61, 3. Piastri 49, 4. Russell 45, 5. Antonelli 30, 6. Leclerc 20, 7. Albon 18, 8. Hamilton 15, 9. Ocon 10, 10. Stroll 10.
Pohár konštruktérov: 1. McLaren 111 b, 2. Mercedes 75, 3. Red Bull 61, 4. Ferrari 35, 5. Williams 19, 6. Haas 15, 7. Aston Martin 10, 8. Racing Bulls 7, 9. Sauber 6, 10. Alpine 0.