Po šprintovom víkende v americkom Austine prichádza víkend klasický. Piloti sa presunuli do Mexika, kde ich po pár dňoch čakajú ďalšie náročné preteky na okruhu s najvyššou nadmorskou výškou v kalendári F1 – 2285 m.n.m.. Mimochodom, druhý najvyššie položený okruh v tohtoročnom kalendári je Interlagos v Brazílii (760 m.n.m.), kde sa uskutočnia nasledujúce preteky (7. – 9. novembra).
Okruh bratov Rodríguezovcov bol otvorený v roku 1962, už o rok neskôr hostil prvú Veľkú cenu Mexika. Po viacerých rokoch, kedy sa tu preteky F1 nejazdili, sa toto miesto vrátilo do kalendára kráľovnej motoršportu v roku 2015, kedy trať prešla rozsiahlou modernizáciou pod taktovkou uznávaného architekta Hermanna Tilkeho.
Riedky vzduch
Vďaka extrémnej nadmorskej výške je vzduch riedky, čo znamená menší odpor vzduchu, ale aj menší prítlak. Motory aj chladiace systémy dostávajú zabrať a pre tímy je tu náročná výzva, keďže musia hľadať dokonale vyvážený kompromis medzi rýchlosťou a spoľahlivosťou.
Najikonickejším miestom trate je sekcia Foro Sol, bývalý bejzbalový štadión, cez ktorý prechádzajú monoposty v ohlušujúcej atmosfére. Najdlhšia rovinka na trati meria 1,2 kilometra a patrí medzi najdlhšie v celom šampionáte. Jazdci tam dosahujú rýchlosti okolo 350 km/h.
Túto Veľkú cenu pokojne môžeme označiť aj za karneval zvukov a farieb. Najúspešnejším pilotom v Mexiku je Max Verstappen, ktorý sa tu tešil z víťazstva päťkrát a najúspešnejším tímom v Mexico City je vďaka štvornásobnému šampiónovi aj tím Red Bull.
Parametre VC Mexika:
Prvá Veľká cena: 1963
Dĺžka okruhu: 4 304 m.
Počet kôl: 71 kôl (305, 584 km).
Počet zákrut: 17
DRS Zóna: 2
Maximálna rýchlosť: 350,3 km/h
Najrýchlejšie kolo: V. Bottas (2021), 1:17,774.
Najviac víťazstiev: M. Verstappen (5)
Najúspešnejší tím: Red Bull (5)
Stupne víťazov 2024: 1. C. Sainz (Špan./Ferrari), 2. L. Norris (V. Brit./McLaren), 3. C. Leclerc (Mon./Ferrari)
Epická bitka troch pilotov pokračuje
A práve Holanďan v službách rakúskeho tímu je pri aktuálnej forme považovaný za najväčšieho favorita na zisk prvenstva na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez. Na priebežného lídra šampionátu Oscara Piastriho stráca už len 40 bodov, na druhého Landa Norrisa 26 bodov. A čo je najdôležitejšie, samotný Verstappen avizoval po VC USA, že pre zisk titulu urobia maximum.
„Vieme, že musíme byť perfektní až do konca sezóny, aby sme mali šancu, no pokúsime sa o to. Ak uspejeme, bude to úžasné, no ak nie, spravili sme pre to všetko a postarali sme sa o vzrušenie,“ hovoril.
V podobne odhodlanom duchu sa vyjadroval aj šéf tímu Laurent Mekies: „Myslíme si, že naše auto má v súčasnosti dostatočný potenciál, aby bojovalo o víťazstvo na väčšine okruhov vo zvyšku sezóny.“
Navyše slovenský komentátor Števo Eisele zverejnil na svojom instagrame, že Helmut Marko prišiel s informáciou, že Red Bull chystá ešte jeden upgrade, zatiaľ čo McLaren zastavil vývoj hneď na začiatku sezóny.
Opäť sa tak dá očakávať bitka jedného Red Bullu s oboma McLarenmi. Zdá sa, že aktuálnu miernu psychickú výhodu z dvojice pilotov britského tímu a už istého víťaza Pohára konštruktérov má Lando Norris.
Stále však netreba zabúdať ani na Georga Russella, ktorý vie doručiť výsledok, keď má na to čo i len najmenšiu príležitosť. Navyše, stále má šancu na zisk titulu aj on. Síce teoretickú, pretože strata 94 bodov na Piastriho je už obrovská, ale stále tam je.
Takisto sa neustále dvíha aj Ferrari, čoho dôkazom boli preteky v Austine. A vlani sa v Mexiku tímu z Maranella darilo, Sainz vyhral a Leclerc skončil tretí.
V hre je pred Veľkou cenou Mexika 141 bodov v piatich pretekoch a dvoch šprintoch. Poďme si to užiť!
Priebežné poradie šampionátu:
Celkové poradie pilotov po 19 VC: 1. O. Piastri (Aus./McLaren) – 346 bodov, 2. L. Norris (V. Brit./McLaren) – 332 bodov, 3. M. Verstappen (Hol./Red Bull) – 306 bodov, 4. G. Russell (V. Brit./Mercedes) – 252 bodov, 5. C. Leclerc (Mon./Ferrari) – 192 bodov
Poradie konštruktérov po 19 VC: 1. McLaren – 678 bodov, 2. Mercedes – 341 bodov, 3. Ferrari – 334 bodov, 4. Red Bull – 331 bodov, 5. Williams – 111 bodov








