V stredu 11. júna predstavitelia JTRE sports & entertainment a.s. na tlačovej konferencii oznámili, že všetky športové kluby patriace pod túto spoločnosť budú mať od novej sezóny jednotný názov SLOVAN Bratislava. Hokejové HC SLOVAN Bratislava, basketbalové BC SLOVAN Bratislava a volejbalové VK SLOVAN Bratislava.
Zmena vyvolala rôzne reakcie, najviac sa dotkla basketbalistov Interu, keďže slávna značka s viac než 60-ročnou tradíciou zanikla.
O uplynulom obodobí i príprave na plánoch na novú sezónu nám viac v rozhovore povedal šéf marketingu JTRE sports & entertainment DANIEL SUCHÝ.
Presne pred mesiacom sa verejnosť dozvedela, že všetky kluby patriace pod spoločnosť JTRE sports & entertainment budú mať od novej sezóny názov Slovan Bratislava. Aké ohlasy ste za uplynulý čas zaznamenali na tento krok zo športovej či fanúšikovskej obce?
„Zmena názvu alebo vizuality športového klubu nie je nič neobvyklé na Slovensku ani vo svete. Aj naše športové kluby v minulosti viackrát menili názvy.
Samozrejme, každá zmena vždy vyvolá rôznorodé reakcie. Celkový dojem na rozdiel od minulosti teraz výrazne ovplyvňuje fenomén sociálnych sietí. Chápeme, že fanúšikovia sa stotožňujú s názvom, logom alebo farbami klubu v čase, keď mu začali fandiť a akúkoľvek zmenu vnímajú citlivo a je široko diskutovaná.
V určitom zmysle sa však vraciame k historickým koreňom, čo najmä dlhodobejší fanúšikovia hodnotia pozitívne. Ak sa vrátime zo sociálnych sietí do reálneho sveta, značná časť športovej obce rozumie tomuto kroku a medzi obchodnými partnermi sa stretol s veľmi pozitívnym prijatím.“
Prekvapili vás niektoré reakcie či už pozitívne alebo negatívne?
„Reakcie sa nevymykali očakávaniam.“
Chápeme, že fanúšikovia sa stotožňujú s názvom, logom alebo farbami klubu v čase, keď mu začali fandiť a akúkoľvek zmenu vnímajú citlivo a je široko diskutovaná.“
Zmena sa zrejme najviac dotkne basketbalového Interu, čo naznačili aj reakcie viacerých legiend klubu, či členov fanklubu. Veríte, že sa postupne situácia upokojí a stotožnia sa s novou značkou, ktorú doteraz brali ako mestského konkurenta?
„Veríme, že fanúšikovia v Bratislave chcú a budú chodiť na kvalitný basketbal.“
Úspešná sezóna vyšperkovaná päťzápasovou finálovou sériou Interu a v prípade VKP ziskom double mala vplyv na rast návštevnosti. Nebojíte sa, že by niektorí fanúšikovia kvôli zmene názvu prestali chodiť do hľadiska?
„JTRE uskutočňuje všetky investície so záujmom o dlhodobé pôsobenie. Našim cieľom je vytvoriť silný mestský klub, ktorý pod značkou SLOVAN Bratislava zastreší najpopulárnejšie športy, ako to bolo aj v minulosti.
Veríme, že tento krok pomôže k vytvoreniu jednej veľkej bratislavskej športovej komunity a pomôže pritiahnuť pozornosť verejnosti k športu. Fanúšikom a záujemcom o šport chceme priniesť kvalitné športové výkony a zážitky spojené so sledovaním zápasov, aby návštevy hál vnímali ako kvalitne strávený voľný čas v bezpečnom a príjemnom prostredí.
Vieme, že nárast návštevnosti je dlhodobý proces a veríme, že ľudia za zážitkami, ktoré im prinesú zápasy našich tímov, budú chodiť naďalej a postupne v čoraz väčšom počte.“
Plánujete počas letnej pauzy stretnutia či akcie pre fanúšikov, prípadne kampaň, aby boli ľudia pripravení na nové sezóny v basketbale či volejbale pod názvom Slovan?
„Stretnutia s fanúšikmi a kampaň pred štartom novej sezóny by sa konali tak či tak, v niektorých kluboch ide o tradičné akcie. Súčasťou komunikácie s fanúšikmi bude aj bližšie predstavenie novej identity klubov.“
Našim cieľom je vytvoriť silný mestský klub, ktorý pod značkou SLOVAN Bratislava zastreší najpopulárnejšie športy, ako to bolo aj v minulosti.“
Interiér haly Pasienky je stále ladený do farieb Interu. Prejde do začiatku novej sezóny zmenou do belasa?
„Vlastníkom multifunkčnej haly je tretia strana, ktorá pri rekonštrukcii zvolila v interiéri neutrálnu sivú farbu doplnenú o kontrastné prvky v podobe časti oranžových a čiernych sedačiek. Identita klubov alebo reprezentácií, ktoré v hale aktuálne hrajú, je prezentovaná na LED obrazovkách. Preto neplánujeme úpravy farebnosti interiéru.“
Počas play-off boli Pasienky plné fanúšikov v dresoch Interu či klubovými šálmi. Kedy predstavíte nové dresy a kedy spustíte predaj nových suvenírov?
„Nové dresy a merchandising predstavíme pred začiatkom sezóny jednotlivých klubov.“