Najviac rozoberané situácie z víkendového 11. kola Niké ligy zo štadiónov v Košiciach a v Ružomberku majú dohru v podobe dodatočných trestov pre dvoch aktérov. Disciplinárna komisia Slovenského futbalového zväzu (DK SFZ) zareagovala vzhľadom na stredajší program v Slovnaft Cupe veľmi rýchlo a ortieľ vyriekla už v utorok na mimoriadnom zasadnutí spôsobom per rollam.
Tresty pre kapitánov
Disciplinárne prehrešky sa týkajú dvojice hráčov Ján Krivák (Košice) a Jan Hladík (Ružomberok). Kapitán Košičanov, ktorý v druhom polčase súboja s Michalovcami nešetrne zasiahol do oblasti tváre a krku Samuela Ramosa, pričom za svoj zákrok videl priamo v zápase žltú kartu, si nezahrá štyri súťažné stretnutia.
Trest si musí odpykať v tej súťaži, v ktorej sa dopustil priestupku, aj preto mohol v stredajšom súboji Slovnaft Cupu na pôde Zlatých Moraviec absolvovať celý duel. Trénerovi Františkovi Strakovi však nebude k dispozícii budúcu stredu v dohrávke 4. kola v Trnave a následne vynechá aj súboje 13., 14. a 15. kola Niké ligy v Dunajskej Strede, v Trenčíne a doma s Trnavou.
Líder Ružomberčanov Jan Hladík siahol na konci prvého polčasu súboja s Komárnom pri zahrávaní štandardnej situácie do tváre Dominika Žáka, čo síce rozhodca Peter Ziemba riešil aj so systémom VAR, ale napokon neudelil českému legionárovi ani žlté napomínanie.
Disciplinárka mala na základe podnetu komisie rozhodcov SFZ iný názor a Hladíkovi pozastavila výkon funkcie na tri týždne. Aj preto nemohol hrať v stredu v pohári vo Zvolene a pauzovať bude tiež doma proti Trnave (12. kolo Niké ligy), v Skalici (13.) a doma s Dunajskou Stredou (14.).
Raz správne, dvakrát nie
Všetkými tromi zápasmi, v ktorých došlo k úderu do tváre protihráča, teda aj derby medzi Trnavou a Slovanom, sa zaoberala aj komisia rozhodcov SFZ.
„Vo všetkých troch boli splnené podmienky pre udelenie červenej karty. V zápase Trnava - Slovan (hráč Mikovič) rozhodca aj VAR postupovali správne. V prípade zápasu Košice - Michalovce (Krivák) nepostupovali správne ani rozhodca a ani VAR, ktorý mal intervenovať. V prípade zápasu Ružomberok - Komárno (Hladík) postupoval VAR intervenciou správne, rozhodca nie,“ poskytol pre Šport stanovisko hovorca SFZ Juraj Čurný.
Ohľadom prípadných trestov pre rozhodcov za chybné rozhodnutia doplnil: „Sú internou záležitosťou komisie rozhodcov a v zmysle Konvencie UEFA sa nezverejňujú - rovnako ako v prípadoch klubových alebo reprezentačných súťaží UEFA.“
Dodajme, že trest pre spomenutého vylúčeného Trnavčana Martina Mikoviča ešte nie je oficiálne potvrdený.








