Na Slovensku sa konali dvoje majstrovstvá sveta v hokeji a obe vyhralo Fínsko. Suomi teda má na Slovensko veľmi dobré spomienky. V roku 2019 absolvovali severania základnú časť v Košiciach a domáci si ich obľúbili.
Majitelia podnikov si nekonfliktných fanúšikov nevedeli vynachváliť. A po šiestich rokoch to bude asi podobné.
Suomi zaplavia Košice
„Veríme, že návštevníci neprídu len na jeden zápas, ale strávia v našom regióne niekoľko dní. Pripravili sme pre nich brožúrku, čo robiť v meste na jeden-dva-tri dni. Chceme, aby sa zabavili a navštívili zaujímavé zákutia mesta a okolia.
Do Košíc zavíta až 1900 Fínov. Vieme, aký ošiaľ vyvolali v meste počas majstrovstiev sveta v hokeji. Máme informácie, že rovnakú základňu si v meste pripravia i tentoraz. Verím, že si znova užijú naše mesto. Pevne dúfam, že všetci fanúšikovia z domova i zo zahraničia si u nás vychutnajú atmosféru,” povedal námestník primátora Košíc Marcel Gibóda.
„Fíni si zatiaľ zakúpili presne 5287 vstupeniek. V Košiciach odohrajú všetky tri zápasy,” doplnil marketingový riaditeľ SFZ Lukáš Donoval.
Fíni netvoria najpočetnejšiu zahraničnú skupinu. Podobný počet predaných vstupeniek organizátori registrujú aj v súvislosti s Rumunskom, Nemeckom a Poľskom. Rekord zo zahraničia držia pochopiteľne Česi - 14 000.
Marketingový šéf SFZ a zároveň i šampionátu potvrdil, že nateraz je vypredanosť štadiónov na 60-80 percent. Zahraniční návštevníci tvoria 30-35 percent.
„Keďže turnaj organizuje UEFA a rovnako tak má i väčšiu časť nákladov, celý zisk z predaja vstupeniek ide UEFA,” dodal Lukáš Donoval.
Rekordná predajnosť vstupeniek
Podľa informácií od UEFA, najvyšší predaj prichádza až počas šampionátu. Napríklad vstupenky na vyraďovaciu časť sa kupujú, až keď sú známe dvojice.
„V stredu sme zlomili historický rekord predaja vstupeniek pred šampionátom - okolo 250 000 vstupeniek. Absolútny rekord v počte vstupeniek počas celého šampionátu je okolo 300 000. Verím, že zlomíme i túto hranicu.
Nesústreďujeme sa však na čísla. Chceme zorganizovať kvalitný šampionát pre fanúšikov. Chceme preto poprosiť divákov, aby prichádzali včas, ideálne dve hodiny pred zápasom,” podotkol šéf marketingu.

Ako uviedol, počas celého turnaja sa vstupenky budú dať v rámci celého šampionátu zakúpiť iba on-line. Toto podujatie je vyhodnotené, ako jedno z najbezpečnejších v Európe, preto je vhodné pre rodiny s deťmi.
Projektová manžérka Mira Mažgutová prezradila, že pred každým stretnutím v Košiciach i v Prešove budú organizované partnerské fanzóny pri štadióne. „Fanúšikovia tam nájdu rôzne aktivity, súťaže o pekné ceny. Chýbať nebude ani oficiálny UEFA fanshop."
Dve tony ľadu, 177 000 fliaš vody
Požiadavky na organizátorov sú rôzne. Niektoré krajiny si dokážu zabezpečiť všetko sami, iné majú špecifické požiadavky. Angličania napríklad chceli pri privítani vystúpenie Lúčnice.
„Prioritou pre nás je, aby všetkých 17 tréningových ihrísk bolo v top kvalite. Všetky trávniky sme zrevitalizovali, prevzdušnili a zahnojili,” konštatoval manažér pre tímy a tréningové ihriská Peter Hamaj, podľa ktorého v týchto dňoch navážajú na všetky tréningové ihriská, hotely a štadióny pitný režim pre tímy - 177 000 fliaš vody. Distribuovať budú aj dve tony ľadu.
Na východe sa budú hrať zápasy skupiny D. V Košiciach budú ubytované dva tímy. Holanďania majú mať svoj tréningový stan na Lokomotíve, Fíni na Slávii TU. Ďalšie dva tímy Dáni a Ukrajinci budú ubytovaní v Tatranskej Lomnici, tréningový kemp budú mať v NTC Poprad.