Veľká cena Kanady priniesla niekoľko honorov „prvýkrát“. Prvýkrát v sezóne nebol na pódiu ani jeden z McLarenov, prvýkrát v sezóne uspel George Russell, prvýkrát v tomto ročníku sa z výhry tešil Mercedes a premiérovo v kariére sa na pódium postavil 18-ročný taliansky mladík Andrea Kimi Antonelli.
Na okruhu Gillesa Villeneuva to bola najmä taktická bitka zameraná na stratégiu. Tá vôbec nevyšla Ferrari, zlú zvolili v prípade Charlesa Leclerca. „Neviem, či sme mohli dosiahnuť lepší výsledok, ale bol som si celkom istý, že jedna zastávka by pre mňa bola lepšou voľbou,“ skonštatoval monacký pretekár.
Jeho tímový kolega sedemnásobný šampión Lewis Hamilton sa trápil, navyše si poškodil monopost, keď zrazil sysľa.
„Nevidel som, ako k tomu došlo. Keď som sa to dozvedel, bol som zdevastovaný, pretože zvieratá mám rád. Je to hrozné, niečo také sa mi ešte nikdy nestalo,“ povedal smutne pred novinármi britský pilot.
Prvá kolízia McLarenov v sezóne
Počas Veľkej ceny sa vystriedali v čele viacero jazdcov, čo bolo spôsobené zastávkami v boxoch. Ešte štyri kolá pred koncom bolo v hre o pódium päť monopostov.
Až došlo k súboju oboch McLarenov, na cieľovej rovinke však rýchlejší Lando Norris zvolil zlú stopu pri predbiehacom manévri a skončil v zadnej časti monopostu tímového kolegu Oscara Piastriho a následne aj v stene. Obaja jazdci sú najvážnejšími kandidátmi na titul majstra sveta, išlo o ich prvú kolíziu v prebiehajúcej sezóne.
Aj keď išlo o úplne zbytočný manéver Landa Norrisa, na nič sa nevyhováral, nehľadal chybu niekde inde, bez okolkov si ju priznal a po pretekoch sa ospravedlnil svojmu tímovému kolegovi, ktorému taktiež mohol zničiť celé preteky.

Piastri bol rád, že ich nechal tím pretekať
„Myslím si, že to bol férový súboj. Do desiatej zákruty podnikol Lando poriadny manéver a do šikany ma takmer dostal, bola to tvrdá bitka, ale až do kolízie čistá. Ako som povedal, nevidel som to, ale nemyslím si, že za tým boli nejaké nekalé úmysly, iba smola. Obaja bojujeme o titul, takže som vďačný tímu, že nás nechali pretekať a neočakávam, že sa na tom niečo zmení. Budeme pokračovať až do konca,“ hovoril po pretekoch líder šampionátu Oscar Piastri, ktorý finišoval na štvrtom mieste.
„Povedal by som, že naše tempo bolo v poriadku, ale preteky vyzerali viac-menej tak, ako som očakával. Nevydarený štart nás zabetónoval na štvrtom mieste a nemyslím si, že naša výhoda bola dostatočne veľká na to, aby sme sa následne o niečo pokúsili,“ zhodnotil.
A aj keď sa Piastriho náskok v čele šampionátu zväčšil na 23 bodov, nič to neznamená, čo si uvedomuje aj mladý Austrálčan. „Ešte je príliš skoro si myslieť, že mám komfortný náskok. Pred nami je ešte dlhá sezóna, takže sa pokúsime ďalej zlepšovať,“ doplnil.
Norris to vzal chlapsky na seba
Norris sa po nehode ospravedlňoval nielen vo vysielačke, ale aj pred novinármi. „Bola to taká trochu hlúposť. Ani to nebol jeden z tých momentov, keď si poviete, že taký je motoršport. Bolo to z mojej strany hlúpe,“ sypal si popol na hlavu.
„Ospravedlnil som sa celému tímu a aj Oscarovi za to, že som sa pokúšal o niečo azda až príliš hlúpe. Som rád, že som mu nezničil preteky,“ dodal.
Tri faktory, ktoré pomohli Mercedesu
Pódium napokon patrilo obom Mercedesom a Maxovi Verstappenovi. George Russell zaznamenal štvrté víťazstvo v kariére, naposledy sa z triumfu radoval vlani v Las Vegas.
„Nebolo to ľahké ako facka, ale bol som sebavedomý a veril som autu,“ hovoril sebavedomo 27-ročný víťaz veľkej ceny Kanady George Russell.
„Po minulom roku cítim isté zadosťučinenie, pretože vlani som bol veľmi sklamaný zo svojho výkonu. Mal som tu vyhrať, no po vlastných chybách som sklamal tím. Teraz som však v inom rozpoložení a jazdím lepšie než kedykoľvek predtým. Počas celých pretekov som sa cítil byť v pohode,“ prezradil ďalej.
Kľúčom k triumfu Mercedesu boli tri faktory. „Jedným bola teplota, hladkosť trate a napokon rýchlosť v zákrutách,“ vysvetlil Russell.

Bývalí tímoví kolegovia s prestížnymi víťazstvami
Britský pilot Mercedesu George Russell bol v roku 2019 tímovým kolegom poľského pretekára Roberta Kubicu vo Williamse. V roku 2025 sa obaja radovali v rovnaký deň z prestížneho víťazstva.
Russell vyhral Veľkú cenu Kanady, Kubica 24-hodinové vytrvalostné preteky v Le Mans v najvyššej kategórii Hypercar.
Mimochodom, jediné víťazstvo v F1 dosiahol poľský pretekár práve v Kanade v roku 2008, dvanásť mesiacov predtým tam mal ťažkú haváriu.
Antonelli mal cestou na pódium husiu kožu
Veľký víkend zažil aj jeho tímový kolega, mladučká vychádzajúca hviezda F1 Kimi Antonelli, ktorý sa tešil z premiérovej účasti na pódiu, keď bol na treťom mieste.
„Ani som sa nepozeral na displej a neodrátaval som kolá, pretože to bolo veľmi stresujúce,“ netajil počas tlačovej konferencie 18-ročný Talian a pokračoval so smiechom, „Budem úprimný. Už som len dúfal, že sa preteky skončia.“
Ako ďalej priznal, byť na pódiu bolo oveľa lepšie, než si predstavoval. „Nabehli mi zimomriavky, keď som cestou na pódium začul ten dav. Toto je chvíľa, na ktorú budem veľmi dlho spomínať. Takýto výsledok je pre vás vzpruha a tento pocit si nikde nekúpite. Sú to úžasné pocity a skrátka chcete viac. Teraz je cieľom udržať sa v takejto forme a získať viac pódií. Dúfajme, že aj prvé víťazstvo,“ hovoril.
Mimochodom, počas týždňa čakajú mladého Antonelliho aj maturity.
Strhujúce divadlo F1 sa presúva neďaleko našich hraníc na Red Bull Ring, kde sa po dlhšom čase nepôjde šprintový, ale klasický pretekársky víkend.

Ďalší incident Russella s Verstappenom
Verstappen jazdil pod hrozbou získania trestných bodov, ak by získal čo i len jeden, neštartoval by na budúcich pretekoch, ktoré sú na programe o dva týždne v Rakúsku na Red Bull Ringu, čo je pre jeho tím domáca Veľká cena.
V jazde za safety carom sa raz dostal pred Georga Russella, čo britský pilot hneď nahlásil, na druhej strane však Russell zabrzdil až príliš prudko.
Red Bull napokon podal až dva podnety na správanie pilota Mercedesu za safety carom, oba však boli zamietnuté a Holanďan ani vyšetrovaný nebol.