Desiata Veľká vena aktuálneho ročníka kráľovnej motoršportu zavíta do Montrealu na obľúbený okruh Gillesa Villeneuva. Mimochodom, posledný sa krát sa preteky v Kanade uskutočnia v júni, v kalendári na budúcu sezónu figurujú koncom mája.
Technická direktíva o zmene flexibility predných krídel žiadne dramatické zmeny nepriniesla. „Nespravilo to žiaden rozdiel. Škoda peňazí. Len sa každého peniaze vyhodili von oknom. Nezmenilo sa doslova nič. Každého predné krídlo sa stále ohýba, len sa ohýba z polovice. Nedáva to zmysel, peniaze sa radšej mali venovať na charitu,“ hovoril sedemnásobný šampión Lewis Hamilton ešte po Veľkej cene Španielska.

Opäť súboj tímových kolegov
A tak na okruhu, ktorý nesie meno legendárneho kanadského pilota a obľúbenca samotného Enza Ferrariho, to zrejme bude opäť interný súboj jazdcov McLarenu.
Do neho opäť bude môcť prehovoriť Max Verstappen, ktorého však od potenciálneho zákazu štartu na jedných pretekoch delí len jediný trestný bod.
V Kanade sa v minulosti darilo Mercedesom, vlani bol George Russell na treťom mieste, na ktoré si bude robiť zálusk istotne aj počas najbližšieho víkendu. Aj keď je na mieste otázka o spoľahlivosti Mercedesov, keďže kolega britského pilota Kimi Antonelli odstúpil dvakrát z posledných troch veľkých cien.
Otáznik opäť visí nad monopostami Ferrari, aj keď sa zdá, že Charles Leclerc začína byť čoraz viac konkurencieschopný, Lewis Hamilton sa výrazne trápi.
„Rozumiem mu, pretože viem, aké je to zložité. Viem, prečo je to také náročné. Sám som sa päťkrát trápil pri zmene tímu. Adaptácia je téma, o ktorej sa v minulosti takmer nehovorilo,“ zastal sa britského šampióna Carlos Sainz v rozhovore pre španielsky Mundo Deportivo. Mimochodom, Hamilton nahradil vo Ferrari práve Sainza.
Trať v Montreale má pre sedemnásobného majstra sveta špeciálny význam, keďže tu vyhral svoju vôbec prvú Veľkú cenu v roku 2007, dokopy sa z víťazstva na okruhu Gillesa Villeneuva tešil sedemkrát, čo je najviac spoločne s Michaelom Schumacherom. Hamilton však naposledy triumfoval v Kanade v roku 2019. Posledné tri veľké ceny ovládol Max Verstappen.
Parametre trate v Montreale:
Prvá Veľká cena: 1978
Dĺžka okruhu: 4 361 m.
Počet kôl: 70 kôl (305, 27 km).
Počet zákrut: 14
DRS Zóna: 2
Maximálna rýchlosť: 342,7 km/h
Najrýchlejšie kolo: V. Bottas (2019), 1:13,078.
Najviac víťazstiev: M. Schumacher a L. Hamilton (obaja po 7)
Stupne víťazov 2024: 1. M. Verstappen (Hol./Red Bull), 2. L. Norris
(V. Brit./McLaren), 3. G. Russell (V. Brit./Mercedes)
Návrat Strolla
Do kokpitu Aston Martinu sa vracia domáci jazdec Lance Stroll, ktorý absolvoval menšiu operáciu, vďaka ktorým by mali zmiznúť jeho pretrvávajúce bolesti v pravej ruke a zápästí.
„Bol som pripravený tvrdo zabojovať o to, aby som mohol pretekať v Montreale pred domácimi fanúšikmi. Po mojom zákroku sa cítim dobre a tento týždeň som na Paul Ricard odjazdil niekoľko kôl, aby som sa pripravil,“ povedal kanadský pilot Aston Martinu.
Prvé dva tréningy v Kanade sú na programe v piatok 13. júna o 19.30 a 23.00 nášho času, tretí tréning majú jazdci na pláne v sobotu 14. júna o 18.30, kvalifikácia odštartuje o 22.00, štart pretekov je v nedeľu o 20.00 hod.
Poradie šampionátu
Celkové poradie pilotov po VC: 1. O. Piastri (Aus./McLaren) – 186 bodov, 2. L. Norris (V. Brit./McLaren) – 176 bodov, 3. M. Verstappen (Hol./Red Bull) – 137 bodov, 4. G. Russell (V. Brit./Mercedes) – 111 bodov, 5. C. Leclerc (Mon./Ferrari) – 94 bodov
Poradie konštruktérov po 9 VC: 1. McLaren – 362 bodov, 2. Ferrari – 165 bodov, 3. Mercedes – 159 bodov, 4. Red Bull – 144 bodov, 5. Williams – 54 bodov