Dvadsať rokov, 405 veľkých cien, 124 víťazstiev, osem jazdeckých a šesť konštruktérskych titulov, je úžasná bilancia Christiana Hornera v pozícii šéfa tímu Red Bull.
To všetko je už minulosť, 51-ročný Brit bol s okamžitou platnosťou prepustený z pozície šéfa tímu a generálneho riaditeľa.
Táto správa spôsobila v motoristickom svete poriadny rozruch a okamžite to spustilo vlnu špekulácií. Veď ako inak, sme vo svete F1. Voľnému priebehu rôznych dohadov nepomohol ani samotný Red Bull, keďže neuviedol v oficiálnom vyhlásení žiadny dôvod Hornerovho konca.
Koniec dynastie
Rakúsky tím získal pod vedením Christiana Hornera štyri jazdecké tituly Sebastiena Vettela, štyri tituly Maxa Verstappena a šesť konštruktérskych pohárov.
Najmä v rokoch 2022 a 2023 bol Verstappenov Red Bull neporaziteľný. Po ére nadvlády Mercedesu sme tu mali dynastiu Red Bullu. Lenže úspešná skladačka tohto tímu sa začala v poslednom období rozpadať.
Akýmsi spúšťačom bolo obvinenie šéfa tímu začiatkom roka 2024 z nevhodného správania voči (dnes už bývalej) zamestnankyni, napokon bol Horner po internom vyšetrovaní z týchto obvinení zbavený.
Neskôr tím prišiel Adriana Neweyho, technologického riaditeľa a geniálny konštruktérsky mozog, ktorý zostrojil pre Verstappena víťazné a neporaziteľné monštrá.
Do médií prichádzali informácie, že situácia v tíme je poriadne napätá, najmä vzťah otca štvornásobného šampióna, ktorý je Maxovým mentorom, s Christianom Hornerom ani zďaleka nepatril k ukážkovým.
Katastrofálna sezóna 2025
Od začiatku aktuálnej sezóny to v tíme nebolo vôbec ideálne. Po úvodných dvoch veľkých cenách sa z tímu pre nepresvedčivé výkony porúčal Liam Lawson, ktorého nahradil japonský pilot Juki Cunoda, ktorý je v druhom monoposte Red Bull snáď ešte tragickejší než bol Lawson.
Vlajku rakúskej stajne sa stále vzpriamene drží Max Verstappen, alebo sa aspoň snaží. Aj keď sme si počas rokov jeho nadvlády zvykli na neustále sa sťažovania v tréningoch na svoj monopost, prišla kvalifikácia, či preteky a aj napriek tomu rozdrvil konkurenciu.
V aktuálnej sezóne sa jeho sťažnosti ešte zintenzívnili, ale prepad v kvalifikáciách a pretekoch je evidentný. Red Bull môže ďakovať len jeho jazdeckým schopnostiam, že je v pohári konštruktérov stále na 4. mieste.
Stačí sa pozrieť na výsledky už spomenutých tímových kolegov Lawsona s Cunodom. A aj keď je Verstappen v jazdeckom šampionáte tretí so stratou 69 bodov na vedúceho Oscara Piatriho, otázky novinárov smerom k boju o ďalší titul ho znervózňujú a nechce sa k nim už vyjadrovať.
Spúšťačom zrejme rokovania s Mercedesom
Navyše, nie je žiadnym tajomstvom, že prebiehajú rokovania medzi Mercedesom a Verstappenom a to aj napriek tomu, že holandský pilot o tom mlčí a stále má platnú zmluvu s Red Bullom.
A aj keď sa toto spojenie javí akokoľvek nepravdepodobne, v F1 nie je nič nemožné. Stačí sa pozrieť na odchod Lewisa Hamiltona do Ferrari.
Vyhodenie Christiana Hornera vyznieva šokujúco – najmä kvôli tomu, že vyšetrovania ustál, že ho tím vždy podržal a že to prišlo presne v strede sezóny – stále sa dá povedať, že bol logickým vyústením sledu udalostí.
Jednoducho, potápajúci sa Red Bull musel niečo urobiť. A rozhodol sa „obetovať“ Christiana Hornera.
Či to bolo správne ukáže až čas. Pretože ani po tomto kroku nie je vôbec vylúčené, že štvornásobný šampión a klenot stajne Max Verstappen rakúsky tím po sezóne neopustí...
Išlo o mocenský súboj?
Taliansky denník Gazetta dello Sport píše, že Maxove rokovania s Mercedesom využili na to, aby si Holanďan dal pred akcionármi ultimátum, buď on alebo Christian Horner.
A tým pádom by bolo o budúcnosti Verstappena jasno. Tento krok sa javí ako pravdepodobnejší, keďže v súboji o ovládnutie Red Bullu bola Verstappenova rodina s podporovateľmi na jednej strane barikády, a Christian Horner s thajským akcionárom Chalerm Yoovidhayom na strane druhej.