Paríž Saint-Germain zvíťazil jednoznačne a zaslúžene. Za triumfom 5:0 v mníchovskom finále Ligy majstrov nad Interom Miláno sa však skrýva veľa zaujímavého.
Je neskutočné, akým spôsobom francúzsky šampión zdolával vo vyraďovacej fáze veľmi silné anglické tímy (FC Liverpool, Aston Villa, FC Arsenal).
Zmena na nepoznanie
Aj preto boli Parížania pre mňa vo finále favorit. Už dlhé roky sa mi veľmi páči trénerská práca Luisa Enriqueho, ktorý zmenil francúzskeho šampióna na nepoznanie.
Odišli hráči svetovej kvality (Messi, Neymar, Mbappe), ktorí však v defenzívnej fáze mužstvu príliš nepomáhali. Nahradili ich futbalisti, ktorí sú ochotní šprintovať a vyvinúť také intenzívne napádanie, že ani tým najväčším súperom v Európe nedovolia konštruktívne rozohrávať od brankára.
Veľmi rýchlo dostupujú, sú ozaj agresívni pri štartovaní defenzívy. To sa veľmi zmenilo v porovnaní s ešte nedávnou minulosťou a postupne túto rekonštrukciu urobil práve Luis Enrique.
Ak chcete v dnešnom nesmierne vyrovnanom futbale dosiahnuť tímový úspech, všetci hráči musia šprintovať nielen v ofenzíve, ale aj pri bránení.
Toto tréner mužstvu vštepil a keďže v útoku má k dispozícii obrovskú individuálnu kvalitu, vzišiel z toho takýto výsledok.
Tretia najmladšia základná jedenástka
Základná jedenástka Paríža bola tretia najmladšia v histórii finále Ligy majstrov. To jasne hovorí o obrovskom potenciáli tímu, ktorému nechýbajú rýchlosť, kvalita v hre s loptou a ktorý vlastne nemá slabiny.
Možno mnohí čakajú, že prichádza doba Paríža, ktorý bude európskemu futbalu dominovať podobne ako FC Barcelona za éry Pepa Guardiolu. V dnešnom extrémne vyrovnanom futbale je však veľmi ťažké niečo také dosiahnuť.
V každom prípade, Luisovi Enriquemu a jeho hráčom budem držať palce, aby im pribúdali vavríny.
Už len preto, že zbúrali mýtus o tom, že defenzíva vyhráva tituly.
Celú sezónu hrali útočne a vyhrali nielen titul a pohár, ale aj Ligu majstrov. Ako prívrženec ofenzívneho futbalu sa z toho veľmi teším.
Michal Hanek,
autor je bývalý futbalový reprezentant, dnes tréner a televízny analytik.