reklama
28. júl 2025 o 15:49

Piastri vedel, že potrebuje Norrisa predbehnúť v prvom kole, Leclerc cítil väčšiu dôveru v monopost

Hamilton sa v Spa dozvedel o svojom monoposte viac.

Austrálsky pilot Oscar Piastri (uprostred) z tímu McLaren sa teší na pódiu z víťazstva na Veľkej cene Belgicka, trinástom podujatí prebiehajúcej sezóny seriálu F1 na okruhu Spa-Francorchamps v nedeľu 27. júla 2025. Úspech McLarenu potvrdil druhým miestom Brit Lando Norris (vpravo), tretí finišoval Monačan Charles Leclerc na Ferrari. Austrálsky pilot Oscar Piastri (uprostred) z tímu McLaren sa teší na pódiu z víťazstva na Veľkej cene Belgicka, trinástom podujatí prebiehajúcej sezóny seriálu F1 na okruhu Spa-Francorchamps v nedeľu 27. júla 2025. Úspech McLarenu potvrdil druhým miestom Brit Lando Norris (vpravo), tretí finišoval Monačan Charles Leclerc na Ferrari. (zdroj: TASR/AP)
Písmo: |

Do cieľa prišlo na ikonickej trati Spa-Franchorchamps všetkých 20 pilotov, nevideli sme v akcii safety car a dokonca ani žlté vlajky. A to je za mokrých podmienok, ktoré trvali hodnú chvíľu, naozaj rarita.

Na štart sa síce čakalo viac než 90 minút, kým sa počasie nad Ardénami úmudrilo, no preteky začali za safety carom. Všetko podstatné sa udialo hneď v prvom ostrom kole, kedy Lando Norris neodštartoval preteky najideálnejšie a jeho tímový kolega Oscar Piastri sa pred neho dostal prakticky po reštarte.

Piastri sa snažil byť v Eau Rouge čo najodvážnejší

Vedel som, že mi výrazne pomôže, ak sa mi podarí Landa predbehnúť v prvom kole. Vyšiel mi výjazd z prvej zákruty, snažil som sa byť čo najodvážnejší v Eau Rouge, kde som dokázal zostať veľmi blízko. O zvyšok sa postaral zákryt. Vedel som, že to bude kľúčové, ak chcem vyhrať,“ opísal rozhodujúci moment VC Belgicka líder šampionátu pred novinármi.

reklama

Po tom, ako trať začala rýchlo schnúť, Norris začal v jeden moment sťahovať prakticky konštantný náskok svojho kolegu. „Na stredne tvrdých pneumatikách som sa cítil dobre približne päť kôl, ale keď som videl, že Landove tvrdé gumy nie sú o nič horšie než moje stredne tvrdé, trochu som znervóznel, pretože v tom čase zostávalo do cieľa asi 25 kôl. Bol som opatrný, ale pneumatiky napokon držali oveľa lepšie, než som sa obával. Musel som ich trochu manažovať, ale to nie je nič výnimočné,“ zakončil Piastri.

Austrálčan si napokon svoj náskok až do konca ustrážil bez väčších problémov, čím potvrdil svoje slová, že trať v Spa miluje. Náskok Austrálčana na čele celkového poradia sa razom zvýšil z osem na šestnásť bodov.

Norris musel tlačiť, z toho pramenili chyby

reklama

Lando Norris sa snažil tlačiť na svojho tímového kolegu, no nie je žiadnym tajomstvom, že okruh v Belgicku mu až tak nesedí a navyše robil dosť chýb a na víťazný hetrik tak nemal žiadny nárok.

Nemal som zrovna najlepší prejazd prvou zákrutou, takže sa musím na niektoré veci pozrieť. Dvakrát mi to ustrelilo na výjazde zo zákruty. Možno to by ma dostalo z problémov, ale podľa mňa by to len Oscarovi ponúklo ešte lepší zákryt, aby ma predbehol. Ako sme videli v sobotu, byť na čele už od štartu je veľmi ťažké,“ ponúkol Norris svoj pohľad na rozhodujúci moment celých pretekov.

Britský pilot sa pristavil aj pri viacerých chybách, ktoré urobil.

Párkrát som prebrzdil v prvej zákrute, vyšiel som z trate v Pouhon, kde som narazil na veľký hrboľ a stratil som asi jednu sekundu. Každý spravil chyby a ja som sa snažil získať čas. Musel som na to tlačiť, nemohol som sa len uvoľniť. Keď ste takto na hrane, môžete sa dopustiť nejakých chýb. Taký je motoristický šport, taký je život. Svojím spôsobom nie som nešťastný, ale musím sa pozrieť na to, čo viac som mohol urobiť. Cítim, že som odviedol dobrú prácu, bol som rýchly a mal som to pod palcom, no v prvom kole to nestačilo.“

reklama
Lando Norris na McLarene počas VC Belgicka na okruhu v Spa-Francorchamps. Lando Norris na McLarene počas VC Belgicka na okruhu v Spa-Francorchamps. (zdroj: TASR/AP)

Leclerc: Je to drobný krok správnym smerom

Tretiu priečku a miesto na pódiu si vybojoval Charles Leclerc, ktorý mal najmä na mokrej trati čo robiť, aby udržal za sebou Maxa Verstappena.

„Prvá fáza pretekov bola veľmi ťažká, pretože Max bol jednoznačne rýchlejší ako ja. Musel som ho však udržať za sebou. Akonáhle sme prezuli na hladké pneumatiky, začalo to hrať v môj prospech. Vedel som, že si musím spraviť svoje úlohy a tretie miesto môže byť naše,“ hodnotil monacký pilot v službách Ferrari.

Myslím si, že môžeme byť hrdí na to, čo sme dokázali s vylepšeniami tento víkend. Tím sa postaral o to, že máme väčšiu dôveru v monopost, teda aspoň na mojej strane garáže. Teší ma to. Je to drobný krok správnym smerom, no potrebujeme ešte viac takýchto krokov. Ideme však na to dobre,“ zakončil pozitívne.

reklama
Charles Leclerc vo ferrari počas VC Belgicka na okruhu v Spa-Francorchamps. Charles Leclerc vo ferrari počas VC Belgicka na okruhu v Spa-Francorchamps. (zdroj: TASR/AP)

Hamilton si pripomenul pretekárske začiatky

Pre jeho tímového kolegu Lewisa Hamiltona vyzeral celý súťažný víkend ako jedna obrovská katastrofa, no napokon aj sedemnásobný šampión si čiastočne napravil chuť a zakončil belgickú epizódu pozitívne.

Vždy som miloval takéto preteky, keď stojíte pred výzvou a musíte sa prebojovať cez štartové pole. Pripomína mi to moje pretekárske začiatky, keďže sme nemali veľmi dobrú motokáru a vždy sme štartovali zozadu,“ hovoril po pretekoch konečne usmiaty Lewis Hamilton.

Z 18. pozície na štarte dokázal prebojovať na siedmu priečku, jednu pozíciu za druhou získaval najmä počas mokrých podmienok. Nie nadarmo dostal Hamilton svojho času prezývku „kráľ dažďa“.

Mimochodom, Hamilton a Verstappen po pretekoch priznali, že mali nastavené monoposty do dažďa. A aj práve pre to boli nespokojní, že riaditeľstvo pretekov štart dlho odkladalo.

reklama

A aj keď Hamilton už prakticky na suchej trati rýchlo dobiehal Williams Alexa Albona, vysoké nastavenie krídel na mokré podmienky znamenalo, že na konci rovinky nemal potrebnú rýchlosť na predbehnutie Albona, nielen kvôli jeho dobrej defenzíve, ale aj nastavenie monopostu s nízkym krídlom.

Tím odviedol úžasnú prácu. Iste, je sklamanie, že sme nemali taký dobrý víkend a na tento určite budeme chcieť zabudnúť, ale aspoň sme získali nejaké body a zvýšili náskok na Mercedes. Do piatkového diania prehovorilo množstvo faktorov, do soboty taktiež prehovorili nejaké faktory, ale predovšetkým som to bol ja, kto urobil chybu. Dnes som to trochu napravil,“ zhodnotil víkend v Spa a pokračoval, „Do budúcnosti sa cítim sebavedomo, dnes som sa o aute dozvedel viac. Na budúci týždeň si to lepšie pripravím. Nevidím dôvod, prečo by sme nemohli dosiahnuť lepšie výsledky.“

reklama
Britský jazdec Lewis Hamilton z tímu Ferrari si utiera dažďové kvapky z helmy pred štartom Veľkej ceny Belgicka. Britský jazdec Lewis Hamilton z tímu Ferrari si utiera dažďové kvapky z helmy pred štartom Veľkej ceny Belgicka. (zdroj: TASR/Pool Photo via AP)

Ikonická trať v Spa-Franchorchamps napokon nepriniesla toľko napätia než promotéri pôvodne zamýšľali. Šprintový víkend síce sľuboval viacero zápletok, no skrátené preteky priniesli akurát úspešný atak Verstappena na Piastriho, a potom celých 15 kôl videli fanúšikovia DRS vláčik.

V pretekoch to bolo napínavejšie, no aj v Belgicku sa potvrdilo pravidlo, že keď dobehnete pilota pred sebou, neznamená to automaticky aj jeho predbehnutie.

Seriál F1 sa sťahuje do Maďarska na zrekonštruovaný Hungaroring.

Prémiový obsah

Ladislav Krajňák (vpravo) ešte donedávna hrával veteránske hokejové turnaje na Slovensku aj v Česku.

Kameň úrazu? Podpora trénerov je minimálna. SZĽH by mal robiť pre kluby viac, vraví mecenáš hokeja na Spiši

Mecenáši - seriál denníka Šport o ľuďoch, ktorí financujú slovenský šport.

Kristián a Martin Pospíšilovci.
Vľavo Branislav Jašurek, v strede Dávid Hancko a vpravo Pawel Zimonczyk. Jašurek a Zimonczyk sú majiteľmi agentúry FairSport.
Vladimír Weiss ml. (vľavo) po podpise novej zmluvy na sezónu 2025/25, vedľa neho generálny riaditeľ Slovana Ivan Kmotrík ml.
reklama
reklama
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu