Malebné prostredie Štajerských hôr, obrovská oranžová armáda, ale aj najrýchlejší čas na jedno kolo v celom seriáli F1, či z viacerých miest úžasný výhľad na väčšinu trate.
Aj to sú hlavné poznávacie znaky Veľkej ceny Rakúska na okruhu Red Bull Ring, ktorú každoročne navštívia aj tisícky slovenských fanúšikov.
Samotný okruh vznikol ešte v roku 1969, preteky F1 sa konali na tomto okruhu v troch etapách. Najskôr v období 1970 – 1987, potom bola trať považovaná za príliš nebezpečnú. V rokoch 1995 až 1996 bol okruh úplne prebudovaný a druhá etapa pretekov sa v Rakúsku konala v období 1997 až 2003.
V roku 2004 kúpil opustenú trať majiteľ spoločnosti Red Bull Dietrich Mateschitz, trať bola opäť zrekonštruovaná v rokoch 2008 a 2009 približne za 70 miliónov eur. Opäť ju otvorili v roku 2011. Preteky F1 sa na ňu vrátili v roku 2014, kedy sa z víťazstva tešil nemecký pilot Nico Rosberg na Mercedese.
Verstappen versus McLareny
Red Bull Ring je domovským stánkom práve rakúskej stajne Red Bull s miláčikom tribún Maxom Verstappenom, ktorého ženie vpred obrovská „oranžová armáda“ jeho fanúšikov. Práve holandský šampión je jazdcom s najväčším počtom víťazstiev na tejto trati – z triumfu sa tešil päťkrát.
A opäť bude patriť medzi jedného z favoritov na víťazstvo. A to aj napriek tomu, že nemá najsilnejšie auto. Verstappen sa práve na tejto trati dokáže vyburcovať aj za pomoci svojich priaznivcov ku skvelým výkonom.
Najväčšími favoritmi na úspech však znova budú obaja piloti McLarenu. Rýchla a krátka trať by mala najviac svedčiť práve „papájovým“. Najväčším favoritom na výhru bude priebežný líder šampionátu Oscar Piastri.
Jeho tímový kolega Lando Norris sa však určite bude chcieť revanšovať za obrovskú chybu z Kanady, kedy vrazil zo zadu do svojho tímového kolegu a musel odstúpiť z pretekov. Fanúšikovia sa tak opäť môžu tešiť na ich ďalší vzájomný súboj.
Parametre Red Bull Ringu:
Prvá Veľká cena: 2014 (na aktuálnej verzii okruhu)
Dĺžka okruhu: 4 318 m.
Počet kôl: 71 kôl (306, 452 km).
Počet zákrut: 10
DRS Zóna: 3
Maximálna rýchlosť: 336 km/h
Najrýchlejšie kolo: C. Sainz (2020), 1:05,619.
Najviac víťazstiev: M. Verstappen (5)
Stupne víťazov 2024: 1. G. Russell (V. Brit./Mercedes), 2. O. Piastri
(Austr./McLaren), 3. C. Sainz (Špan./Ferrari)
Naštartovaný Russell, otáznik nad vylepšeniami Ferrari
Netreba však zabúdať na nepredvídateľné okolnosti, ako tomu bolo napríklad pri vlaňajšej Veľkej cene, keď mali kolíziu v zákrute číslo 3 dovtedy vedúci pretekári Lando Norris s Maxom Verstappenom. Napokon sa z víťazstva tešil úplne nenápadný George Russell na Mercedese, ktorý krúžil za vedúcimi pilotmi.
Navyše, sebavedomý Brit je posilnený štvrtým víťazstvom z predošlých pretekov v Montreale. Čierno-strieborným šípom však Red Bull Ring príliš nesedí.
Veľká pozornosť bude upriamená na doteraz trápiace sa červené monoposty Ferrari, pretože práve na Red Bull Ring prinesú očakávané vylepšenia svojich monopostov.
Najvýraznejšou zmenou bude na novo prepracovaná podlaha, ktorú mali pôvodne priniesť až o týždeň neskôr na Silverstone, no udeje sa tak už počas najbližšieho pretekárskeho víkendu. Podľa portálu Autoracer, na novej podlahe pracovali a vylepšovali ju v továrni tri mesiace. Nové zadné zavesenie kolies by mali premiérovo predviesť až vo Veľkej Británii.
Poradie šampionátu:
Celkové poradie pilotov po 10 VC: 1. O. Piastri (Aus./McLaren) – 198 bodov, 2. L. Norris (V. Brit./McLaren) – 176 bodov, 3. M. Verstappen (Hol./Red Bull) – 155 bodov, 4. G. Russell (V. Brit./Mercedes) – 136 bodov, 5. C. Leclerc (Mon./Ferrari) – 104 bodov
Poradie konštruktérov po 10 VC: 1. McLaren – 374 bodov, 2. Mercedes – 199 bodov, 3. Ferrari – 183 bodov, 4. Red Bull – 162 bodov, 5. Williams – 55 bodov