Stabilným partnerom slovenského hokeja je od roku 2017 spoločnosť Kaufland Slovensko. V tomto roku bola v rámci Slovenska a Česka oficiálnym sponzorom majstrovstiev sveta. Partnerstvo medzi Slovenským zväzom ľadového hokeja (SZĽH) a Kaufland Slovensko by mala trvať minimálne do konca sezóny 2027/28. Viac o úspešnej spolupráci prezrádza v nasledujúcom rozhovore vedúci oblasti marketingu spoločnosti Martin Gärtner.
Ako vyzerá spolupráca medzi Kaufland Slovensko a SZĽH?
„Cieľom partnerstva je od začiatku potvrdenie toho, že patríme k bežnému životu Slovákov a Slovenska, a že ako spoločensky zodpovedná firma hľadáme možnosti ako podporiť rôzne komunity a ich potreby. V slovenskom hokeji je záber naozaj široký. Najväčšia časť našej podpory ide konkrétne do rozvoja nižších vekových kategórií vrátane detí, ale aj do extraligy a prvej ligy, do reprezentácií a ďalších oblastí. Od začiatku nás zaujala možnosť podporovať slovenský hokej z mnohých strán a na rôznych úrovniach a podporovať ho tak ako celok. V spontánnej aj podporenej znalosti sponzoringových aktivít na Slovensku, ako aj v miere ich atraktivity a sympatickosti, dosahujeme už niekoľko rokov s našim hokejovým partnerstvom výborné výsledky, čo nás takisto motivuje pokračovať v tom.“
Ako konkrétne vyzerá podpora mládeže?
„Ako sme spomínali, väčšina podpory je určená pre hokejistov a hokejistky od najnižšieho veku až po juniorov. Dorastenecké ligy nesú názov Kaufland resp. K-Classic liga.“
Na čom všetkom ste sa už za osem rokov podieľali v rámci podpory hokeja?
„Za vrcholy považujeme bez ohľadu na poradie etablovanie Kaufland Cupu, podporu projektov Deti na hokej a Hokejová galaxia (pre dievčatá), plnú podporu aj počas covidového obdobia, podporu programu pre rozhodcov a v neposlednom rade nadviazanie spolupráce aj s parahokejistami. Ale je toho ešte viac.“
Minulý rok ste boli prvýkrát oficiálnym sponzorom majstrovstiev sveta. Čo vás viedlo k tomuto rozhodnutiu?
Boli sme oficiálnym sponzorom pre teritórium Slovenska a Českej republiky. Predovšetkým to súviselo s tým, že je to dnes už technicky možné, pre-tože náš branding počas prenosov bol zabezpečený cez takzvané virtuálne mantinely, ktoré už dosiahli nami požadovanú kvalitu. Plánujeme v tom pokračovať.“
Najčastejšími marketingovými tvárami vašich hokejových reklám sú súčasní či bývalí hokejisti ako Tomáš Starosta, Ladislav Nagy či Miroslav Lažo. Prečo ste si vybrali práve ich?
„V našich prvých spotoch sa objavil Tomáš Starosta spolu s ďalšími hokejovými kolegami úplnou náhodou, jednoducho mali vtedy čas. Nejako sme si navzájom padli do oka a okrem toho sme si zamilovali jeho nezameniteľný herecký prejav. Najlepšie to vždy dopadne, keď hrá sám seba. Miroslav Lažo, Ladislav Nagy a ďalší prišli takisto náhodou. Dobrý typ je napríklad aj Libor Hudáček. Naposledy žiaľ na natáčanie nemohol prísť kvôli tréningu. Čo prinesú ďalšie náhody, to uvidíme.“
Slovenský hokej by ste mali podporovať minimálne do konca sezóny 2027/28. Sú dovtedy plánované aj nejaké prípadne nové projekty, na ktorých by ste sa chceli podieľa so Slovenským zväzom ľadového hokeja?
„Toto by sme neradi komunikovali bez účasti zväzu. Môžeme však prezradiť, že máme viacero rozdebatovaných tém a nápadov. Okrem iného chceme rozvíjať spoluprácu s ligami, podporiť usporadúvanie prípravných zápasov reprezentácií, a ďalšie veci.“
Medzinárodná hokejová federácia (IIHF) pridelila Slovensku na rok 2029 organizáciu majstrovstiev sveta. Hoci je to ešte pomerne ďaleko, zvažujete už teraz, že by ste sa ako sponzor nejakým spôsobom podieľali na tomto podujatí?
„Bude to záležať na dohode so SZĽH a IIHF respektíve agentúrou Infront. Rokovania momentálne prebiehajú v dobrej a konštruktívnej atmosfére.“
S hokejom máte dlhoročnú spoluprácu, ale predsa len, neuvažujete do budúcna, že by ste sa zapojili do podpory aj nejakého iného športu na Slovensku?
„Momentálne sa skôr riadime zásadou radšej rozvíjať to, čo máme, než priberať niečo nové. Na druhej strane staviame spolu so samosprávami na Slovensku K-Parky a podporujeme aktívne trávenie voľného času pre takmer každého.“