Jubilejná 40. veľká cena Maďarska bola až do posledného stintu uspávankou. Norris riskol stratégiu a išiel na jednu zastávku v boxoch, líder šampionátu a jeho kolega mal zastávky dve. Víťaz kvalifikácie bol dlhšie v čele pretekov, ale postupne sa začal prepadávať a po druhej zastávke v boxoch úplne stratil tempo, čo využil George Russell na Mercedese.
Frustrovaný Leclerc nechcel predať svoju kožu lacno, čo malo za následok takmer kolíziu s britským súperom, za čo si od komisárov vyslúžil aj časovú penalizáciu.
O najväčšiu šou sa ale opäť postarali piloti McLarenu, Oscar Piastri sa síce priblížil ku svojmu tímovému kolegovi, ale mal len dve šance na predbehnutie, najmä pred záverečným kolom neboli ďaleko od kolízie, Austrálčan dostal za tento manéver aj upozornenie od svojho tímu.
Norris nečakal, že bude fungovať stratégia s jednou zastávkou
Lando Norris sa tak tešil z mimoriadne dôležitého víťazstva, pretože opäť stiahol náskok svojho tímového kolegu na čele šampionátu na 9 bodov.
Lenže všetko mohlo byť inak, Norrisovi nevyšiel štart, dokonca klesol na štvrtú pozíciu sa Geogra Russella a chvíľu aj za Fernanda Alonsa. Rozhodujúca ale bola stratégia,vďaka ktorej nemusel útočiť na Piastriho, ale bol to práve on, kto sa musel brániť.
„Bolo to náročné. Posledných niekoľko kôl bolo najťažších, pretože Oscar šiel absolútne naplno na oveľa lepších pneumatikách. Ja som sa len snažil nespraviť chybu. Na konci stintu so zničenými pneumatikami je však veľmi ľahké prebrzdiť v prvej a druhej zákrute, v šikane. Spraviť chybu bolo veľmi ľahké,“ hovoril víťaz VC Maďarska.
Ako sám priznal, nečakal, že bude fungovať stratégia na jednu zastávku v boxoch. „Tlačil som na to ako divý, aby som sa dostal pred Georgea, no nešlo to. Nie je to tak, že by som sa už od prvého kola pripravoval na jednozastávkovú taktiku. Mal som však vynikajúce tempo na konci prvého stintu. V druhom stinte som zas dokonale manažoval pneumatiky. Opäť mi pomohla moja silná stránka, ktorou je manažment pneumatík,“ doplnil.
„Víťazstvo je skvelé, získali sme body, ale obaja rátame s tým, že občas vyhrá jeden, potom vyhrá druhý, a tak to bude pokračovať po zvyšok roka. Dnes som získal nejaké body k dobru, ale pred Zandvoortom sa treba reštartovať,“ dodal Lando Norris, ktorý získal pre McLaren jubilejné víťazstvo číslo 200 v F1.
Druhý Oscar Piastri vysvetli, prečo si pred pretekmi mysleli, že dve zastávky v boxoch boli výhodnejšie. „Pred pretekmi sme si mysleli, že najlepšia bude dvojzastávková stratégia. Na čistom vzduchu aj zrejme bola, ale dve zastávky a jazda na čistom vzduchu je niečo celkom iné ako v špinavom vzduchu. Teraz sa ľahko hovorí, že jeden pitstop bol výhodnejší. Stačil však sekundový rozdiel a odpoveď by znela celkom inak,“ netajil.
Russell: Bol to zvláštny víkend
Oboch pilotov McLarenu doplnil na pódiu George Russell z Mercedesu, ktorý po druhej zastávke v boxoch vedel, že bolo len otázkou času, kedy predbehne tretieho Charlesa Leclerca. „Videl som, aký bol pomalý, takže som predpokladal, že niečo nie je v poriadku,” netajil pilot Mercedesu.
„Bol to zvláštny víkend. Ak si odmyslíte McLaren a pozriete sa na poradie od tretieho po trináste miesto, vyzerá čudne. Nečakali by ste, že Max bude tak nízko. Aston mal úžasný víkend. Odnášame si pozitíva, no nenecháme sa uniesť,“ zhodnotil Russell preteky v Holandsku.
Leclerc: Auto bolo neovládateľné
Štvrtý Leclerc sa po pretekoch ospravedlnil svojmu tímu, keď v návale emócií vo vysielačke rázne vystúpil proti svojmu inžinierovi.
„Asi som hovoril príliš rýchlo a príliš skoro. Teraz, keď som vystúpil z auta, mám viac detailov o tom, čo sa dialo, myslel som si, že to bolo niečo iné, o čom sme diskutovali pred pretekmi. Ukázalo sa však, že to bol problém so šasi. Takýto sme mali problém a momentálne ho skúmame, aby sa to už nestalo. Napriek tomu ma to nijak neutešilo, pretože som bojoval o víťazstvo a prišli problémy, ktoré som nikdy predtým nezažil. Dnes však prišli a musíme ich preskúmať, aby sa to už neopakovalo, pretože auto bolo neovládateľné,“ prezradil viditeľný sklamaný pre televíziu Sky Sports.
Fantastické výkony nečakaných hrdinov
Vynikajúci výkon podali piloti Aston Martinu, dvojnásobný majster sveta Fernando Alonso skončil piaty, jeho tímový kolega Lance Stroll siedmy. Medzi nimi skončil nováčik Gabriel Bortoleto na Kick Sauber, ktorý sa podľa hlasovania fanúšikov stal aj jazdcom dňa.
V Red Bulle nechcený Liam Lawson skončil na ôsmom mieste pred Maxom Verstappenom. „Na štarte bol veľmi rýchly a v prvom kole ma predbehol, ale potom sa Max s pneumatikami trápil. Dúfal som, že sa to isté stane aj ku koncu pretekov. Vedel som, že ak ho za sebou udržím prvých pár kôl, tak mu azda tie gumy začnú odchádzať. V podstate so to presne aj stalo,“ povedal Lawson pred novinármi.
Posledný bodík z Hungaroringu bral mladík Kimi Antonelli, pre ktorého to boli úplne prvé body na európskych tratiach, pred Maďarskom bodoval naposledy v Kanade, kde skončil premiérovo na pódiu.
Zlomený Hamilton: Ešte ma neodpisujte
Katastrofálny víkend prežil na svojej obľúbenej a historicky najúspešnejšej trati Lewis Hamilton, ktorý bol v cieli len na 12. mieste. Jeho sklamanie a frustrácia boli obrovské. Po kvalifikácii hovoril, že Ferrari bude musieť zrejme vymeniť pilota, že je absolútne zbytočný.
„Som rád, že je to za mnou a teším sa, že idem preč,“ pokračoval v podobnom duchu po pretekoch.

Na druhý deň uistil fanúšikov, že sa po letnej pauze vráti silnejší. „Bol to náročný víkend, ktorý treba nechať za sebou. Nepodarilo sa nám spraviť taký pokrok, v aký sme dúfali, ale každému členovi tímu som vďačný za snahu vynaloženú v priebehu víkendu. Teraz nás čaká letná prestávka. Ja tento priestor využijem na reštart, dobitie batérií a aby som sa vrátil silnejší. Nie som na tom tak, ako by som chcel, ale tento boj sa ešte neskončil. Ešte ma neodpisujte,” informoval v tlačovom vyhlásení.
Fanúšikov aj pilotov čakajú takmer mesačné prázdniny. Pätnásta veľká cena v aktuálnom kalendári je na programe počas posledného augustového víkendu v holandskom Zandvoorte.