Na ukazovateli skóre svietilo 7:6 (8) v prospech Carlosa Alcaraza. V osemfinálovom súboji proti Benovi Sheltonovi rozbehol obhajca titulu na podaní druhý set.
Za stavu 30:30 sa 22-ročný Španiel vybral na sieť. Prvý volej zvládol na výbornú. Shelton mu loptu poslal nazad krížom cez kurt.
Alcaraz sa musel poriadne natiahnuť, aby ju ešte zastihol. Zdanlivo úspešne, hoci mu pri údere odletela z rúk raketa.
Skôr než stihol empajrový rozhodca pripísať bod servujúcemu hráčovi, svetová dvojka už mala vo vzduchu ukazovák. Alcaraz ním mával zo strany na stranu a nesúhlasne krútil hlavou.
„Raketa zasiahla loptu, už keď som ju nemal v ruke,“ vysvetľoval mužovi, ktorý dohliadal nad dodržiavaním pravidiel. V takom prípade patrí bod súperovi.
Úprimný ku všetkým
Po stretnutí sa Alcaraz k danému momentu vrátil na pozápasovej tlačovej konferencii.
„Musím priznať, že som si pomyslel: ,Fajn, nemusím nič hovoriť.‘ No cítil by som sa vinný, ak by som sa neozval. Ak viem, že som urobil niečo zlé, alebo zahral zlý úder či taký proti pravidlám, musím to povedať. Musím byť úprimný k sebe, k Benovi a ku všetkým.
To je šport a taký by mal byť. Férový k súperovi i k sebe samému. Ozval som sa, pretože som vedel, že to bolo proti pravidlám. Nemalo to byť uznané, preto som to hlásil.“
Alcaraz si mohol uľahčiť cestu k získaniu hry. Namiesto 40:30 bolo 30:40 a brejková príležitosť pre amerického mladíka. Dovedna ich v danej hre mal až šesť, no súper mu všetky zmaril a servis si udržal.
Vrátil požičané
Nielen Alcaraz ukázal veľkého športového ducha. Shelton sa zachoval správne už v úvodnom sete.
„Ben tam mal rovnaký moment. Jeho prvého podanie sa dotklo siete. Empajrový rozhodca to nezahlásil a Ben sa ma opýtal: ,Môžeme to zopakovať, ak chceš.‘
Je to aj o vzájomnom rešpekte, ktorý k sebe máme. Myslím si, že šport vo všeobecnosti by mal byť aj o tom.“
Alcaraz zvíťazil 7:6 (8), 6:3, 4:6, 6:4 a zabezpečil si štvrťfinále. V utorok ho vyzve ďalší Američan Tommy Paul.