Preteky automobilov do vrchu majú u nás veľmi dlhú tradíciu (ešte z čias Československa) a stále sa tešia veľkej obľube jazdcov aj fanúšikov. Slovensko má viacerých majstrov Európy v rôznych kategóriách. A práve európsky seriál je v tejto motoristickej disciplíne najprestížnejším podujatím.
V práve skončenom dlhodobom seriáli majstrovstiev Európy malo Slovensko v kategórii „historikov“ až štyri želiezka v ohni. Dlhodobá sezóna vyvrcholila v chorvátskom Buzete.
Kmeť vicemajstrom Európy
Najlepšie sa darilo veteránovi Františkovi Kmeťovi v kategórii 5 na monoposte Metalex MTX 1-03, ktorý bojoval o titul európskeho šampióna, ale napokon to nestačilo a musel sa uspokojiť s titulom vicemajstra Európy.
Stabilné výkony predvádzal počas celej sezóny Tomáš Beník na Lancii Beta Coupé v kategórii 3, dlho siahal na skvelú druhú priečku, napokon z toho bola bronzová pozícia. V tej istej kategórii sa predstavil aj Tibor Hauser na Škode 130 RS, pre ktorého to bola premiérová účasť v európskom seriáli, pri ktorej skončil štvrtý a možno to považovať za úspech.
Favorit si zvykal na „placku“
Zraky fanúšikov sa upierali najmä na dvojnásobného majstra Európy z rokov 2021 a 2024 Marcela Beníka, ktorý pred sezónou vymenil svoje BMW 2002 Ti za tzv. „placku“ Lucchini SN89 a tým pádom aj kategóriu 1 za kategóriu 4.
A akoby symbolicky v celkovom hodnotení dosiahol štvrtú priečku. Sezóna 2025 však bola v jeho podaní najmä o zvykaní si na nový pretekársky špeciál.
V tímovej súťaži národov síce pódiová priečka Slovensku ušla, ale vďaka týmto pretekárom je naša krajina výbornom 4. mieste, čo je potvrdzuje, že jazdci z našej krajiny majú medzi európskou elitou pevné a neodmysliteľné miesto.