Veľká cena Austrálie sa niesla v znamení meniacich sa poveternostných podmienok a viacerých havárií. Norris dokázal udržať za sebou úradujúceho majstra sveta Maxa Verstappena z Red Bullu.
Pri svojom prvom víťazstve v sezóne preukázal nezlomné nervy a výnimočný jazdný talent.
Problémy s prevodovkou
Podujatie v Austrálii sa začalo komplikáciami už v zahrievacom kole, keď nováčik Isack Hadjar z tímu Racing Bulls stratil kontrolu nad monopostom. Francúzsky pilot narazil do bariéry a ukončil svoj debut v F1 ešte pred oficiálnym štartom.
Keď sa preteky opäť začali, Norris predviedol vynikajúci štart a udržal si vedúcu pozíciu. Verstappen sa dostal pred Oscara Piastriho, zatiaľ čo o dve pozície vpred sa posunul aj Charles Leclerc z Ferrari. Dráma však pokračovala, už v úvodnom kole havaroval ďalší nováčik Jack Doohan zo stajne Alpine a aj minuloročný víťaz Carlos Sainz.
Po reštarte v 7. kole Norris predviedol brilantný výkon, Verstappenovi nedal šancu zaútočiť. Obaja piloti McLarenu začali dominovať na čele štartového poľa, pričom Norris zvýšil svoj náskok na 1,7 sekundy.
Zatiaľ, čo McLaren diktoval tempo pretekov, debutant vo farbách Ferrari Lewis Hamilton bojoval s problémami s prevodovkou. Sedemnásobný majster sveta zostal zaseknutý na ôsmom mieste za Alexom Albonom z Williamsu. V polovici pretekov dostal Piastri tímový príkaz, aby držal pozíciu za Norrisom. Rozkaz viditeľne neuspokojil domáceho miláčika, ktorý sa v tom čase javil ako rýchlejší z dvojice jazdcov McLarenu. Tím však po Piastriho chybe v 32. kole zmenil rozhodnutie a o kolo neskôr mu oznámil, že príkaz už neplatí. Austrálčan však v tom čase strácal na Norrisa viac ako tri sekundy.
Situácia sa dramaticky zmenila v 34. kole, keď havaroval Fernando Alonso z Aston Martinu. Kolízia si vyžiadala ďalšiu neutralizáciu pretekov, počas ktorej väčšina jazdcov „prezula” na pneumatiky určené na suchú vozovku.
Povrch trate síce začal schnúť, ale meteorológovia predpovedali ďalšie zrážky. Norris a Piastri dostali informáciu o očakávanom krátkom, ale intenzívnom lejaku. Líder pretekov reagoval, že vidí blížiaci sa dážď a chcel by prechodné pneumatiky ešte predtým, než dážď dorazí na trať.
Dramatický záver
Po reštarte v 41. kole si Norris opäť udržal vedenie, ale o dve kolá neskôr prišla očakávaná prehánka. V 44. kole nastali dramatické momenty, keď obaja jazdci stajne McLaren vyleteli v dvanástej zákrute z trate. Zatiaľ čo Norris sa dokázal vrátiť, Piastri uviazol na mokrom trávniku a trvalo pomerne dlho, kým sa zaradil takmer na úplný koniec štartového poľa. Táto situácia prinútila väčšinu jazdcov zamieriť k mechanikom po prechodné pneumatiky.
V chaose tak nespravil Verstappen, čo ho na chvíľu dostalo na čelo pretekov. Hamilton sa posunul na druhú priečku. Norris, ktorý „prezul” na prechodné pneumatiky, sa posunul na šieste miesto a začal rýchlo doháňať vedúcich jazdcov.
V 46. kole zastavil v boxoch aj Verstappen, čo vrátilo Norrisa späť na čelo. Zápletka sa ešte viac zdramatizovala, keď v 47. kole havarovali Liam Lawson a Gabriel Bortoleto, čo si vyžiadalo ďalší výjazd bezpečnostného vozidla.
Po poslednom reštarte v 51. kole Norris opäť predviedol majstrovský výkon a udržal si vedenie pred Verstappenom a Russellom. Záverečné kolá boli plné napätia, keď úradujúci majster sveta začal tlačiť na Norrisa a v poslednom kole sa k nemu priblížil na menej než sekundu.
Brit však zachoval chladnú hlavu a prešiel cieľovou čiarou ako víťaz. Piastri, ktorý sa prepadol na koniec poradia, sa dokázal prepracovať späť do bodovanej desiatky a v poslednom kole predstihol aj Hamiltona.
Jedným z najväčších prekvapení pretekov bol výkon talianskeho talentu Andreu Kimiho Antonelliho z Mercedesu. Nováčik, ktorý štartoval zo šestnásteho miesta, sa prepracoval na štvrtú pozíciu! Očakávaný debut Hamiltona vo farbách Ferrari nesplnil očakávania. Bojoval s technickými problémami a skončil desiaty. Jeho tímový kolega Leclerc obsadil ôsme miesto.
„Boli to úžasné a náročné preteky, najmä keď na mňa tlačil Max. Posledné dve kolá boli stresujúce, no je to dobrý spôsob, ako začať sezónu. Vyšiel som do štrku, trochu som poškodil monopost, no nakoniec sme vpredu, takže som šťastný. Poučili sme sa z vlaňajších chýb, kedy sme takéto chaotické preteky stratili. Naučili sme sa vysporiadať so stresom aj so súpermi. Stále som na to tlačil, no vnútri som zostával pokojný. Ďakujem McLarenu za super auto,” tešil sa Lando Norris.
„Bolo to náročné. Je ťažké tu prebiehať, ale zároveň ma baví tlačiť na to. Som rád za body a solídny štart. Na konci začalo trochu pršať. Žiaľ, počasie sa zhoršilo, no aj keby som šiel k mechanikom skôr, boli by sme druhí. Na pneumatikách do sucha to bolo v daždi trochu drsné. Chýbala nám rýchlosť, čo sme aj čakali,” reagoval obhajca titulu Max Verstappen.
Veľká cena Austrálie
1. Norris (V. Brit.) McLaren 1:42:06,304 h
2. Verstappen (Hol.) Red Bull +0,895 s
3. Russell (V. Brit.) Mercedes +8,481
4. Antonelli (Tal./Mercedes) +10,135, 5. Albon (Thaj./Williams) +12,773, 6. Stroll (Kan./Aston Martin) +17,413, 7. Hülkenberg (Nem./Sauber) +18,423, 8. Leclerc (Mon./Ferrari) +19,826, 9. Piastri (Aus./McLaren) +20,448, 10. Hamilton (V. Brit./Ferrari) +22,473.