Hokejový Slovan Bratislava prežil najhoršiu sezónu v extralige, keď skončil na deviatom mieste a nepostúpil ani do štvrťfinále play-off. Vedenie sa snaží podobným veciam v budúcnosti predísť posilami a verí, že mu pomôžu aj fanúšikovia s väčšími návštevami na zápasoch.
Priaznivci ťažko niesli vznik nového loga s iniciálmi klubu. Slovan už nebude používať v znaku orla.
“Logo s orlom nebudeme používať, ostáva len maskot Harvy. Pracujeme s týmto logom. Až ľudia okolo dvanásteho septembra uvidia ukončenú prácu. Zistia, že to nie je len nálepka dvoch písmen. Ideme spájať, sme komunita, tie písmená tiež niečo znamenajú. Je to moderné, novodobé. Možno prvá prezentácia nebola najlepšia, ale verím, že sa s tým ľudia stotožnia.
Sociálne siete by som nebral ako ukazovateľ do reálneho života. Počítali sme s prvotnou nevôľou. Nerobme z toho vedu. Orol vznikol z inštitúcie, ktorá pochybne získavala peniaze. Nemá to s Bratislavou nič, logo bolo ukradnuté zo znaku Pittsburghu Penguins, keď sa oznámilo, hovorili Slovanu papagáji. Máme moderné logo, severoamerické, kde patria pod neho štyri kluby,” povedal generálny manažér Slovana Lukáš Havlíček.
Na konci júla začali v klube s predajom permanentiek.
„V prvých týždňoch majú možnosť si kupovať miesta verní permanentkári, ktorí tvoria okolo 1400 miest v bežnom hľadisku. Do 6. augusta si v prírade záujmu môžu miesta aj zameniť. Majú výhodnejšie ceny oproti novým záujemcom o 22-27% v závislosti od sektora. Čím drahší sektor, tým väčšia zľava. Ceny sa pohybujú od 240 do 350 eur. Je v nich aj celé play-off, bez ohľadu na počet zápasov. V Slovane je to pri predaji permanentiek tradíciou a bonusom pre skalných priaznivcov, ktorí nám veria už v lete pred sezónou,“ povedal marketingový riaditeľ klubu Milan Vajda.
Chcú 500 ľudí v kotli
Celkovo ceny permanentiek sú drahšie o osem až deväť percent, čo kopíruje mieru inflácie a zvýšené náklady na štadión. V Slovane prichádzajú v súvislosti so sezónnymi vstupenkami aj so zaujímavým konceptom.
„Máme špeciálnu edíciu 333 permanentiek za 150 eur. Pozeral som si okolité kluby, ktoré sa môžu rovnať Slovanu veľkosťou, históriou a fanúšikovským zázemím, či už je to HC Košice, Sparta Praha, Dynamo Pardubice alebo Kometa Brno. Máme v tejto kategórii najlepšiu cenu permanentky,“ pokračoval Vajda a priblížil, čo spomínaná vstupenka znamená.
„Je to vstup do sektoru pre fanklub, kde sa predpokladá fandenie počas zápasu. Očakávame, že aj nových fanúšikov postupne chytí za srdce atmosféra a aktívne sa budú zapájať do chorálov. S lídrami fanklubu Verní Slovanu sme predbežne dohodnutí, že týchto ľudí postupne zapoja, naučia klubové chorály a zoznámia s pravidlami, aby vedeli, ako sa správať v ‘kotli’. Uvidíme, ako sa to podarí. Našou ambíciou je sektor fanklubu zaplniť a vypredať. Je tam cca 480 miest.“
V Slovane chcú ísť aj v ústrety novej generácii a seniorom.
„Rozšírili sme vekovú hranicu vstupeniek pre mládež, kde počítame deti od šesť rokov. Vrchnú hranicu sme posunuli z pätnásť na sedemnásť rokov. Je to vedomé, lebo nám chýbajú v hľadisku vekové skupiny mladých ľudí a tiež seniorov. Po dlhých rokoch máme aj zľavnené seniorske lístky. Od 65 rokov si môžu fanúšikovia zakúpiť vstupenky o päťdesiat percent lacnejšie oproti bežnej cene. Vytratili sa nám tieto skupiny v poslednej dekáde, má to zrejme súvis s účinkovaním tímu v KHL a vyššími cenami. Chceli by sme ľudí vrátiť na štadión. Naša klasická skupina je od 25 do 44 rokov, kde máme drvivú väčšinu permanentkárov,“ vysvetlil Milan Vajda.
Novinkou bude mobilná aplikácia HC Slovan Bratislava.
„Do obchodu pre android a IOS pribudne začiatkom septembra bezplatná aplikácia HC SLOVAN. Permanentková karta bude aj z tohto dôvodu iba digitálna. Ľudia si ju budú môcť stiahnuť a prihlásením sa do svojho konta získajú prístup k permanentke. Takisto si budú môcť kupovať cez aplikáciu vstupenky. Zverili sme projekt rovnakému dodávateľovi, ktorý ho robil pre futbalovú Slaviu Praha a Slovan Bratislava. Appka by mohla byť natívna pre fanúšikov Slovana, ktorí ju už poznajú z futbalu. Skúsenosti zo spomínaných klubov sú, že už po roku sa začalo predávať 90% vstupeniek výhradne cez túto aplikáciu. Je to trend a krok, ktorým sa chceme priblížiť k top klubom z hľadiska inovácií a digitalizácie,“ spomenul Milan Vajda.

Priaznivejší kalendár
Všetky spomínané kroky robí vedenie Slovana Bratislava, aby zlepšilo návštevnosť na Nepelovom zimnom štadióne.
„Poslednú sezónu sme mali priemer 4712 fanúšikov na zápas. Oproti predchádzajúcej sezóne, keď sme mali 4802 priaznivcov na stretnutie, sme klesli o 1,9 percent. Vysvetľujeme si to tým, že sme mali zlý záver sezóny a tiež asymetrický kalendár zápasov. Nehrali sme celý december doma kvôli mnohým iným podujatiam a výmene informačnej kocky nad ľadom.
V januári sme potom hrali osemkrát za sebou doma. Bolo tam tiež viacero utorkov. K tomu sme mali sériu prehier. To sa podieľalo na miernom znížení návštevnosti, lebo do Vianoc sme atakovali päťtisícovú hranicu. Svoje spravilo aj prispôsobovanie dátumov kvôli zápasom futbalového Slovana v Lige majstrov. Fanúšikov máme mnohých tých istých. Dá sa povedať, že jedno fanúšikovské oko sa tešilo a to druhé biznisové plakalo. Predsa len, produkt skupinovej fázy Ligy majstrov bol veľký konkurent,“ hovoril Milan Vajda a priblížil konkrétny cieľ.
„Chceme sa dostať nad päťtisíc ľudí v priemere na zápas. Myslím si, že k tomu pomôže rozpis zápasov, ktorý bol nedávno zverejnený. Kluby trpeli utorkami, stredami, štvrtkami naprieč ligou, nielen v Bratislave. Tieto dátumy sa podarilo takmer eliminovať. Hráme len dvakrát vo všedný deň mimo piatku. Paradoxne oba zápasy s Nitrou. Kluby sa zhodli, že radšej hrať cez olympijskú prestávku ako cez týždeň.
Slovanu to pomôže. V piatok budeme hrávať o 18:30, čo by mali byť zápasy najmä pre mladých fanúšikov, predtým ako idú večer do mesta. V nedeľu budeme hrávať o 16:00, kde by sme radi privítali aj rodiny s deťmi. V tejto sezóne odohráme priemerne štyri, päť zápasov za mesiac doma. Pripravujeme k tomu aj okolo desať tématických zápasov ako Haloween, vianočný, detský, či retro zápas. Veríme, že takto sa dostaneme cez päťtisíc priaznicov, aj keď samozrejme dôležité budú aj výsledky mužstva, keďže bratislavský fanúšik je extra náročný,“ dodal Milan Vajda.
Text vznikol ako partnerský projekt s HC SLOVAN BRATISLAVA.