Rakúsky tím má krízu,na McLaren zjavne stráca a štvornásobný majster sveta sa momentálne nachádza na treťom mieste v šampionáte jazdcov, čo znamená, že jeho cesta za piatym titulom v rade je výrazne komplikovanejšia ako v predchádzajúcich sezónach.
„Obavy sú skutočne veľké. V blízkej budúcnosti musia prísť výrazné zlepšenia, aby mal Max auto, s ktorým môže opäť víťaziť,” povedal Marko pred Veľkou cenou Saudskej Arábie.
„Musíme vytvoriť solídny základ, aby mohol reálne bojovať o majstrovský titul. V súčasnosti totiž nemáme najrýchlejší monopost.”
Verstappen má zmluvu s Red Bullom do roku 2028, ktorá však obsahuje výkonnostnú klauzulu, ktorá by mu mohla umožniť opustiť tím. Znenie tejto doložky nie je verejne známe, ale v zásade hovorí, že Red Bull musí Verstappenovi poskytnúť konkurencieschopný monopost. Táto situácia vyvoláva v padoku čoraz viac špekulácií o možnom prestupe šampióna do iného tímu.
Uprostred búrky
Napriek narastajúcim problémom tímu si 27-ročný Holanďan udržiava prekvapivo pokojný prístup.
„O mojej budúcnosti hovorí veľa ľudí, okrem mňa samotného,” uviedol Verstappen. „Ako som už povedal predtým, chcem sa sústrediť na seba a prácu s ľuďmi v tíme - to je jediné, na čo momentálne myslím v F1. Som veľmi pokojný a idem preteky za pretekmi.”
Jazdec, ktorý sa snaží získať rekordný piaty titul majstra sveta v rade, vyhral len týždeň pred katastrofálnymi pretekmi v Bahrajne Veľkú cenu Japonska.
Toto víťazstvo však bolo založené predovšetkým na brilantnom kvalifikačnom kole, ktoré mnohí odborníci považovali za jedno z najlepších v histórii tohto športu. Vzhľadom na to, že na technickom okruhu Suzuka bolo predbiehanie takmer nemožné, Verstappen dokázal udržať McLareny Norrisa a Piastriho a získať prvé víťazstvo v sezóne 2025.
V pretekoch v Austrálii, Číne a Bahrajne sa Verstappen kvalifikoval len na treťom, štvrtom a siedmom mieste, čo jasne ukazuje, že Red Bull stráca svoju dominanciu. V priemere je rakúsky tím v kvalifikáciách druhým najrýchlejším na štartovom rošte, ale o významných 0,214 sekundy na kolo pomalším ako vedúci McLaren.
Verstappen sa od začiatku sezóny opakovane sťažuje na problémy s vyvážením Red Bullu, ktorý je nepredvídateľný pri vjazde do zákrut a trpí nedotáčavosťou v ich strednej časti. Tímový šéf Christian Horner po pretekoch v Bahrajne otvorene priznal, že problémy s vyvážením sú v zásade podobné tým, ktoré spôsobili Verstappenovi ťažkosti v druhej polovici minulej sezóny.
Horner tiež priznal, že tím má problémy s koreláciou medzi veterným tunelom a výkonom na trati. V podstate to znamená, že auto sa na trati správa inak, než by malo podľa simulačných nástrojov tímu.
„Momentálne nie sme najrýchlejší, takže bojovať o majstrovský titul je náročné, ale cesta je dlhá. Minulý rok to v tejto fáze sezóny vyzeralo skvele a vieme, ako sa nakoniec skončila,” uviedol Verstappen.
Mercedes alebo Aston Martin?
Holanďan bol v posledných týždňoch intenzívne spájaný s potenciálnymi prestupmi do tímov Mercedes a Aston Martin pre rok 2026, keď budú v F1 zavedené nové revolučné technické pravidlá.
So zástupcami Mercedesu údajne rokoval už minulý rok, ale ich tímový šéf Toto Wolff nedávno uviedol, že snaha získať Verstappena pre budúcu sezónu „nie je momentálne na žiadnom radare”.
V padoku sa však všeobecne uznáva, že z hľadiska výkonu motora pre rok 2026 vyzerá Mercedes najlepšie. Wolff nikdy netajil svoju túžbu získať do tímu Verstappena, ale obe strany zatiaľ v tejto sezóne neviedli žiadne diskusie.
Na otázku, či by bol rád, keby sa Verstappen stal jeho tímovým kolegom v Aston Martine, dvojnásobný majster sveta Fernando Alonso odpovedal: „Áno, ale je nepravdepodobné, že sa to stane. Veľmi nepravdepodobné.” Jeho súčasným partnerom je Lance Stroll, syn majiteľa stajne Aston Martin Lawrenca Strolla.
Rozhodnutie o prípadnom prestupe do iného tímu pre rok 2026 komplikuje fakt, že F1 zavádza nové pravidlá pre šasi a motory, ktoré predstavujú najväčšiu zmenu predpisov v histórii tohto športu, a je nemožné vedieť, ktorý tím bude v najlepšej forme.
„Užíval som si minulý rok a rok predtým, keď sme boli dominantní,” dodal Verstappen na záver. „Teraz je to užitočné z pohľadu výziev, ktoré sú pred nami, a snahy zlepšiť situáciu. Som šťastný, ale nie som veľmi spokojný so svojím autom. Všetci chceme byť lepší, to nie je žiadne tajomstvo. Všetci sa chceme zlepšiť a bojovať o víťazstvá.”