Austrálsky pilot McLarenu predviedol prakticky bezchybné preteky a do cieľa prišiel pred tímovým kolegom Landom Norrisom, čím zabezpečil stajni z Wokingu cenné „double”.
Na pódiu ich doplnil pretekár Mercedesu George Russell. Senzáciou sa stala diskvalifikácia oboch jazdcov Ferrari a pilota Alpine.
Piastri, ktorý si deň predtým vybojoval pole position, musel v úvode čeliť agresívnemu útoku Russella. Austrálčan si zachoval chladnú hlavu a ubránil pozíciu, čo sa ukázalo ako kľúčový moment pretekov. Naopak, Russell sa musel brániť pred Norrisom, ktorý sa z tretej štartovej pozície dostal v prvej zákrute pred pilota Mercedesu.
Po získaní kontroly nad pretekmi Piastri využil potenciál svojho monopostu. Na čistom vzduchu si budoval náskok, zatiaľ čo za ním sa odohrávali dramatické súboje.
Norris sa po zastávkach v boxoch prepadol za Russella, keď britský jazdec Mercedesu predviedol pri návrate na trať odvážny manéver. Pilot McLarenu však potreboval len tri kolá na to, aby si pomocou DRS vzal druhú pozíciu späť. V strednej časti pretekov sa Norris niekoľkokrát priblížil k tímovému kolegovi, no Piastri dokázal na každý pokus o zníženie náskoku odpovedať zvýšením tempa.
Dráma v strede poľa
Za dominujúcou dvojicou z McLarenu sa odohralo viacero zaujímavých súbojov. Russell si dokázal udržať tretie miesto napriek nátlaku Charlesa Leclerca z Ferrari. Monačan však bojoval po kolízii s tímovým kolegom Lewisom Hamiltonom v úvodných sekundách pretekov s poškodením svojho monopostu.
Strata výkonu sa ukázala ako osudná v závere, keď sa k Leclercovi priblížil obhajca titulu Max Verstappen. Holanďan v Red Bulle predviedol tri kolá pred cieľom majstrovský predbiehací manéver. Leclerc sa ešte pokúsil o protiútok, no Verstappen si pozíciu postrážil.
Dramatický zvrat nastal niekoľko hodín po pretekoch, keď komisári oznámili diskvalifikáciu troch jazdcov - Hamiltona, Leclerca a Pierra Gaslyho. U Leclerca a Gaslyho bol problém spojený s hmotnosťou monopostov, ktoré vážili 799 kg, minimálna hmotnosťou je 800 kg.
Oba tímy - Ferrari aj Alpine - uznali pochybenie a proti rozhodnutiu sa neodvolali. V prípade Hamiltona išlo o nadmerné opotrebovanie podlahovej dosky. Merania ukázali hrúbku 8,5 až 8,6 mm, pričom minimálna povolená hodnota je 9,0 mm. Ferrari podobne ako v prípade Leclerca uznalo pochybenie a nepodalo protest.
Hamilton, ktorý pôvodne skončil šiesty a bol víťazom sobotňajšieho šprintu, zvolil ako jediný z popredných jazdcov stratégiu dvoch zastávok v boxoch. Než prišla diskvalifikácia, táto stratégia ho pravdepodobne pripravila o lepšie umiestnenie.
Vynikajúci nováčikovia
Pozoruhodný výkon predviedol Esteban Ocon z Alpine, ktorý sa po diskvalifikáciách prepracoval na piate miesto. Za ním skončil talentovaný nováčik Andrea Kimi Antonelli, ktorý tak bodoval v oboch doterajších pretekoch kariéry. Oliver Bearman z Haasu stavil na alternatívnu stratégiu s dlhším prvým stintom na tvrdých pneumatikách. Napokon sa tešil z ôsmeho miesta a cenných bodov pre americký tím.
„Verím, že ma toto víťazstvo dostane do úvah o majstrovskom titule. Vnímam ho ako odmenu za nevydarené preteky v Austrálii, zaslúžil som si to. Sme veľmi šťastní za double. Tvrdé pneumatiky sa správali veľmi dobre, až sme boli prekvapení,” tešil sa Oscar Piastri.
Druy Lando Norris priznal, že prežíval strašidené momenty.
„Prvá zákruta mi vyšla podľa plánu, no po zastávke v boxoch som si to musel všetko zopakovať. Nečakal som stratégiu s jednou zastávkou. Získali sme prvé aj druhé miesto, čo je skvelé pre tím. V závere mi zlyhávali brzdy, čo je najviac strašidelný moment. To naozaj nechcete. Strácal som 3-4 sekundy na kolo, ale vydržal som. Chcel som dostať Oscara pod tlak, ale k tomu som sa už nedostal,” opisoval.
Veľká cena Číny F1
1. Piastri (Austr.) McLaren 1:30:55,026 h
2. Norris (V. Brit.) McLaren +9,748 s
3. Russell (V. Brit.) Mercedes +11,097
4. Verstappen (Hol.) Red Bull +16,656, 5. Ocon (Fr.) Haas +49,969, 6. Antonelli (Tal.) Mercedes +53,748, 7. Albon (Thaj./V. Brit.) Williams +56,321, 8. Bearman (V. Brit.) Haas +1:01,303, 9. Stroll (Kan.) Aston Martin +1:10,204, 10. Sainz (Šp.) Williams +1:16,387.